З ареждането на батерията на електромобила е най-бавната и досадна част от живота с тези коли. Да, технологията напредна доста през последните години, а вече дори има и зарядни, които зареждат за десетина минути, но те не са достатъчно масови и не всички коли ги поддържат.
И има различни виждания по въпроса. Някои компании например смятат, че проблемът идва от начина на мислене. Повечето хора все още сравняват зареждането на EV с това на кола с ДВГ. Но всъщност, не е задължително то да е обвързано с ходене до специална станция и може да се случва навсякъде, например докато пазаруваме или пием кафе с приятели.
Не всички обаче виждат нещата така. Има хора, които искат максимално бързо да могат да продължат пътуването си. Затова в Китай се оформя нова голяма мода – станции за смяна на батериите на автомобилите с напълно заредени, съобщава CarScoops.
Там вече има хиляди такива места, които са подкрепяни и поддържани от най-големите производители както на автомобили, така и на батерии. И вече си имат сериозна подкрепа.
Смяната на цяла батерия няма ли да е по-дълъг процес? Ами оказва се, че не. В повечето случаи отнема не повече от пет минути, а сега най-големият производител на батерии CATL пуска и новата технология Choco-SEB. Тя ще позволява целият процес да бъде не повече от 100 секунди и вече има както автомобили, които поддържат технологията, така и изградени станции.
Първата вълна е насочена към таксиметровите компании. Changan Automobile например вече започна доставките на седана Oshan 520, който е насочен към тези услуги. В град Чунцин вече има 34 изградени станции, а до края на годината в 31 града в страната ще има поне 1000 места за смяна на батериите.
И още нещо важно: GAC, Chery, Nio, SAIC, FAW, BAIC и други производители на EV вече са сключили партньорства с CATL и ще предлагат автомобили (вече над 10 различни модела), които поддържат технологията за бърза смяна. Всяка една станция ще е напълно автоматизирана, като ще работи денонощно и ще може да извърши до 822 смени на батерии.
Системата практически елиминира притесненията за пробега. Също така адресира и въпросът с батериите – те ще се третират като консуматив, вместо като основен компонент в колата, заради който тя се оскъпява значително.